Voor de lancering van de Instagram Stories scrollde je door je Instagram en deed dit je vaak wegdromen bij perfecte plaatjes van outfits, prachtige interieurs, perfect gestylde flatlays en unieke droomlocaties. Het juiste licht, de juiste filter en de juiste setting waren zeer belangrijk bij het maken van je Instagram post. Vandaag mag het allemaal net ietsje minder perfect op je IG feed.
Het valt op dat meer en meer accounts van grote influencers en merken net iets minder ‘afgelikt’ zijn. Het succes van Instagram stories verklaart dat we veel meer interesse hebben in persoonlijke en authentieke content. Het ‘echte’ leven backstage van een persoon of een merk. En dit echte leven is niet altijd Insta perfect.
Vaak wordt er op Instagram een post geplaats met een foto waar ze duidelijk bij vermelden ‘Instagram Life’ versus ‘Real Life’ in hun stories. Wil dit zeggen dat we nu met z’n allen onscherpe, donkere, rommelige foto’s moeten gaan plaatsen op je Instagram feed? Neen, je Instagram feed is nog steeds voor een merk of personal brand je visitekaartje. Het weerspiegelt je branding, waar je voor staat, wie je bent alsook (als merk) je (huis)stijl.
Enkel mag je je meer focussen op de waarde die je meegeeft aan je volgers in de plaats van een clean plaatje waar je vaak uren mee bezig bent & niet echt zorgt voor groei in connectie met je volgers.
So don’t be Insta perfect, be Insta branded!